9 Μαρ 2024

Προφήτες

ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: Οι άνθρωποι του Θεού: Προφήτες

ΒΑΘΜΙΔΑ-ΤΑΞΗ: Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ: 1

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

1.     Οι μαθητές να αναγνωρίσουν την έννοια της λέξης προφήτης και να κατανοήσουν την ιδιότητά τους ως ανθρώπους απεσταλμένοι από το Θεό.

2.     Να συναισθανθούν τις δυσκολίες που πέρασαν  και να μάθουν το έργο που διετέλεσαν

3.     Να είναι σε θέση να διακρίνουν τους σύγχρονους ψευδοπροφήτες από τους προφήτες που έδρασαν στην Π.Δ.

Αναλυτική πορεία διδασκαλίας:

ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ: Τοποθέτηση απέναντι στο κείμενο και σχολιασμός

Δείχνω  από το ίντερνετ  αγγελίες για μέντιουμ . Τα παιδιά ανά δυο (ζευγάρι) σχολιάζουν και γράφουν σε χαρτάκια post it λέξεις, φράσεις ή σκέψεις που τους έρχονται στο μυαλό για ανθρώπους που προφητεύουν το μέλλον . Στη συνέχεια τα κολλούν  στον πίνακα για να τα διαβάσουμε.  Έρχονται σε πρώτη επαφή με μια οικεία εικόνα από την καθημερινότητά τους, συσχετίζοντας την έννοια του μελλοντολόγου  με την έννοια των προφητών της Π.Δ. που είναι όμως τόσο διαφορετική.

ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ: Χάρτης εννοιών : οι προφήτες

Στη φάση αυτή ξεδιπλώνονται επιγραμματικά τα βασικά χαρακτηριστικά των προφητών  με μια σύντομη αναφορά στην ιδιότητά τους. Οι μαθητές εισάγονται στην διαδικασία ανάπτυξης της σκέψης και της κρίσης τους καθώς αρχίζουν να αντιλαμβάνονται το έργο των προφητών.

ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ:   Φύλλο εργασίας με κείμενο για τους προφήτες/ερωτήσεις

Δίνονται αποσπάσματα από κείμενα για τη ζωή και τη δράση των προφητών στην Π.Δ. Οι μαθητές εργάζονται ομαδικά και απαντούν σε ερωτήσεις του φύλλου εργασίας. Στη συνέχεια λύνουν ένα κρυπτόλεξο με ονόματα προφητών.

ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ:  

1.  Προβολή βίντεο του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου «Γέμισε ο τόπος προφήτες» 

https://www.youtube.com/watch?v=965MeY6a6ZQ

Έπειτα από το βίντεο που θα δουν και έχοντας στη σκέψη τους οι μαθητές όλα όσα ειπώθηκαν στην ανάλυση της ενότητας,  θα κάνουν μια σύγκριση και θα εντοπίσουν τις διαφορές των προφητών της Π.Δ. και των σύγχρονων αυτοαποκαλούμενων προφητών, μελλοντολόγων που υπόσχονται χρήματα, δόξα και ευημερία..   

2.       Διάδρομος συνείδησης 

Ένας μαθητής-μια μαθήτρια αναλαμβάνει να μπει σε ρόλο ενός προφήτη που καταδιώκεται  Οι μαθητές σχηματίζουν δύο σειρές που αντικρίζει η μία την άλλη, αφήνοντας αρκετό χώρο μεταξύ τους, ώστε να μπορεί να διασχίζει τον διάδρομο ο κεντρικός χαρακτήρας. Καθώς αυτός περπατάει αργά μέσα στο «διάδρομο», οι άλλοι του λένε α) φράσεις που νομίζουν ότι ο χαρακτήρας αυτός έχει στο μυαλό του ή β) σκέψεις που αυτοί (ως ρόλοι) έχουν για το χαρακτήρα που περνάει από μπροστά τους. Ο χαρακτήρας περιγράφει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του μετά από αυτή τη διαδικασία   

    ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1

 

Τοποθέτηση απέναντι στο κείμενο και σχολιασμός

Σας δίνονται από το ίντερνετ μερικές αγγελίες για μέντιουμ .Ανά δυο (ζευγάρι) σχολιάστε και γράψτε σε χαρτάκια post it λέξεις, φράσεις ή σκέψεις που σας έρχονται στο μυαλό για ανθρώπους που προφητεύουν το μέλλον . Στη συνέχεια κολλήστε τα στο πίνακα για να τα διαβάσουμε.

 

 

1.     ΙΣΧΥΡΌ ΦΥΛΑΧΤΌ ΝΥΧΤΕΡΊΔΑ ♥️

Νυχτερίδα ολόκληρη για καλή υγεία και τύχη και φυσικά εννοείται εύνοια στα ερωτικά θέματα.

Μελετημένη με την παραδοσιακή συνταγή.

Περασμένη από 40 κύματα σε γέμιση σελήνης.

Περασμένη από εκκλησία σε 40 λειτουργίες.

Έχει καθίσει επάνω της Δεσπότης.

Κόστος 410€

 

2.     Αν έχετε κουραστεί να ακούτε για σίγουρη ερωτική επαναφορά αγαπημένου προσώπου αλλά μετά από 40 μέρες έως 6 μήνες , ή για συμφιλίωση ζευγαριού που ποτέ δεν έγινε , είμαι η λύση στο πρόβλημα σάς άμεσα και αποτελεσματικά .

ΚΥΡΆ ΚΑΛΊΤΣΑ • 50 ΧΡΌΝΙΑ ΕΜΠΕΙΡΊΑΣ

 

3.     ΆΝΟΙΓΜΑ ΤΎΧΗΣ 🍀ΞΌΡΚΙ ΈΛΞΗΣ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗ 💰ΕΡΩΤΙΚΉ ΜΑΓΕΊΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΆ ΑΓΑΠΗΜΈΝΟΥ ΠΡΟΣΏΠΟΥ ( ΨΥΧΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ ) 450♥️ ⭐ΧΑΡΤΟΜΑΝΤΕΊΑ 20

• ΤΑΡΏ • ΕΚΚΡΕΜΈΣ • ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΜΑΝΤΕΊΑ 20

• ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ 50

° ΟΧΙ ΔΩΡΕΑΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ

ΟΧΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΜΕΣΩ VIBER..


 

Διαφήμιση στην Εφημερίδα Μακεδονία – 17/6/1979.

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2

1.  Ακολουθεί ένα κείμενο για τη ζωή και το έργο των προφητών που έδρασαν στην Παλαιά Διαθήκη. Αφού το διαβάσει ο αναγνώστης της ομάδας σας, μετά όλοι μαζί σκεφτείτε και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:

Ø  Ποιοι και με ποιόν τρόπο γίνονταν προφήτες?

……………………………………………………………………………………………………………………

Ø  Ποια ήταν η αποστολή τους/το έργο τους?

…………………………………………………………………………………………………………………..

Ø  Πως τους αντιμετώπιζαν ο λαός και οι βασιλείς?

………………………………………………………………………………………………………………..

Ø  Γιατί οι λόγοι τους παρά τη σκληρή γλώσσα που χρησιμοποιούσαν αποτελεί  ένα μήνυμα ελπίδας για όλους τους ανθρώπους όλων των εποχών?

………………………………………………………………………………………………………………..

 Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού

 

α) Άνθρωποι που κλήθηκαν από το Θεό

Στα χρόνια της κρίσης που ακολούθησαν τη διάσπαση του βασιλείου ο Θεός δεν εγκατέλειψε το λαό του και το σχέδιο της σωτηρίας του κόσμου. Γι’ αυτό καλούσε κάποιους ανθρώπους, τους χάριζε τη βαθιά γνώση του θελήματός του και τους όριζε μια μεγάλη αποστολή: να κάνουν γνωστό το θέλημά του στους ανθρώπους. Αυτοί ήταν οι προφήτες. Γράφει ο προφήτης Ιεζεκιήλ για την κλήση του: Όταν είδα τη λάμψη, έπεσα με το πρόσωπο στη γη. Και τότε άκουσα τη φωνή κάποιου που μιλούσε…: «Άνθρωπε, σε στέλνω στους Ισραηλίτες, στο έθνος … που έχει επαναστατήσει εναντίον μου … για να

τους μεταβιβάσεις τα όσα εγώ ο Κύριος, ο Θεός, έχω να τους πω. Είτε σ’ ακούσουν είτε όχι … θα μάθουν ότι υπάρχει ένας προφήτης ανάμεσά τους. Εσύ όμως άνθρωπε, μην τους φοβηθείς ούτε αυτούς ούτε τα λόγια τους… Εσύ θα τους πεις τα λόγια μου, είτε τ’ ακούσουν είτε όχι…».

Οι προφήτες, λοιπόν, αποστέλλονταν να μεσολαβήσουν ανάμεσα στον αληθινό Θεό και τους ανθρώπους. Όμως ένα τέτοιο έργο δεν ήταν εύκολο! Γι’ αυτό και κάποιοι στην αρχή δίσταζαν. Τελικά, ωστόσο, όλοι εμπιστεύονταν απόλυτα το Θεό, ξεπερνούσαν τους φόβους τους και βροντοφώναζαν με

τόλμη το θέλημά του. Πάντοτε άρχιζαν το κήρυγμά τους με τα λόγια: «Τάδε λέγει Κύριος…» ή «Λόγος Κυρίου...».

 

β) Μοναχικές φωνές που αποκάλυπταν την κρίση της εποχής τους

 Οι προφήτες, με τη φώτιση του Θεού, μπορούσαν να βλέπουν σε βάθος τα πράγματα και να συνειδητοποιούν τι πραγματικά συνέβαινε στην εποχή τους. Αντιλαμβάνονταν δηλαδή τα σημάδια του ηθικού ξεπεσμού και της διαφθοράς, ακόμη κι όταν όλες οι συνθήκες της εποχής φαίνονταν ιδανικές. Αναγνώριζαν τι δεν πήγαινε καλά και ποιοι κίνδυνοι παραμόνευαν τους Ισραηλίτες. Επιπλέον, συναισθάνονταν τις καταστροφικές συνέπειες που θα ακολουθούσαν για τη ζωή του κράτους και των ανθρώπων. Όλα αυτά τα αποκάλυπταν με τα κηρύγματά τους, χωρίς δισταγμούς και μισόλογα, προσπαθώντας έτσι να «ανοίξουν τα μάτια» των συμπατριωτών τους. Έλεγχαν και προειδοποιούσαν – συχνά με σκληρά λόγια – τους πάντες, χωρίς καμιά διάκριση: τους βασιλείς, τους ιερείς, το λαό. Το

αποτέλεσμα ήταν να γίνονται δυσάρεστοι και απειλητικοί. Γι’ αυτό το λόγο γνώρισαν πολλές δοκιμασίες: περιφρονήθηκαν, περιπαίχτηκαν, καταδιώχθηκαν. Κάποιοι μάλιστα θανατώθηκαν.

 

γ) Αγγελιαφόροι του Θεού που καλούσαν σε μετάνοια

τους συγχρόνους τους

Με τα κηρύγματά τους οι προφήτες είχαν ως κύριο σκοπό να «ξυπνήσουν»

τους Ισραηλίτες, ώστε να συναισθανθούν τα λάθη τους και να ξαναφτιάξουν τη σχέση τους με το Θεό. Γι’ αυτό τους καλούσαν να μετανοήσουν και ν’ αλλάξουν τρόπο ζωής. Για να τους καταλαβαίνουν καλύτερα οι σύγχρονοί τους προσπαθούσαν να είναι όσο γίνεται πιο παραστατικοί. Έτσι, άλλοτε χρησιμοποιούσαν στο λόγο τους αφηγήσεις, χρησμούς, ποιήματα και τραγούδια και άλλοτε έκαναν πράξεις με συμβολικό νόημα. Όπως αυτή του προφήτη Αχιά. Μια μέρα που ο προφήτης συνάντησε τον αξιωματικό του Σολομώντα Ιεροβοάμ, όσο ακόμη ζούσε ο Σολομών, έσκισε μπροστά του το μανδύα που φορούσε σε δώδεκα κομμάτια και προσφέροντάς του τα δέκα τού είπε: «Τάδε λέγει Κύριος, ο Θεός του Ισραήλ: ‘Θα πάρω τη βασιλεία από το Σολομώντα και θα δώσω σ’ εσένα τις δέκα φυλές’».

δ) Κήρυκες της σωτηρίας όλου του κόσμου

Οι προφήτες δεν αρκούνταν στο να ελέγχουν αυστηρά και να προειδοποιούν

το λαό. Ταυτόχρονα, με κάθε λόγο τους υπενθύμιζαν ότι ο Θεός ως στοργικός πατέρας νοιάζεται για τους ανθρώπους, όσο κι αν αυτοί τον ξεχνούν. Γέμιζαν παρηγοριά τις ψυχές των Ισραηλιτών. Τους διαβεβαίωναν ότι ο Θεός συνεχίζει το σχέδιό του για τη σωτηρία του κόσμου. Έστρεφαν το βλέμμα των ανθρώπων και προς ένα μέλλον μακρινό. Άνοιγαν μπροστά τους ένα παράθυρο ελπίδας, μιλώντας για την εποχή του Μεσσία. Τότε που ο Θεός θα θεραπεύσει, θα παρηγορήσει και θα φωτίσει τα πάντα. Αυτό το μήνυμα της σωτηρίας μάλιστα το απηύθυναν όχι μόνο στους συμπατριώτες τους, αλλά και στις μεταγενέστερες γενιές και σ’ όλη την ανθρωπότητα.

 

2.     Αν πούμε πως ο ρόλος των προφητών ήταν να είναι μεσολαβητές ανάμεσα στον Θεό και στους ανθρώπους, δημιουργήστε μέσα στο παρακάτω πλαίσιο ένα σχήμα αποτυπώνοντας αυτή τη σχέση.

 

 

 

 

  3. Βρείτε στο παρακάτω κρυπτόλεξο τα ονόματα 8 από τους 19

     προφήτες.

Π

Ο

Ι

Θ

Υ

Τ

Ρ

Ι

Ε

Λ

Κ

Ω

Β

Θ

Ο

Α

Μ

Ω

Σ

Α

Ξ

Β

Ω

Ι

Π

Ξ

Ζ

Ν

Γ

Γ

Η

Δ

Ψ

Ω

Σ

Κ

Χ

Α

Η

Γ

Γ

Ι

Η

Σ

Α

Ι

Α

Σ

Ξ

Α

Φ

Ο

Χ

Η

Δ

Ω

Ψ

Μ

Κ

Ι

Δ

Υ

Ζ

Ε

Φ

Η

Ω

Τ

Λ

Ο

Σ

Ν

Ε

Τ

Γ

Λ

Β

Υ

Δ

Σ

Α

Β

Ρ

Υ

Η

Λ

Ν

Ε

Σ

Ω

Μ

Δ

Α

Ν

Ι

Η

Λ

Φ

Α

Β

  Ωσηέ                         Σοφονίας                                      

 Αμώς                           Αγγαίος

Μιχαίας                          Ζαχαρίας

 Ιωήλ                             Μ α λ α χ ι α ς

 Οβδιού                          Η σ α ΐ ας,

Ιωνάς                            Ι ε ρ ε μ ι α ς,

Ναούμ                            Ι ε ζ ε κ ι η λ

 Αββακούμ                       Δ α ν ι ή λ

                                   


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3

1.    Θα παρακολουθήσετε ένα σύντομο βίντεο που μιλάει π Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος. Έχοντας στο μυαλό σας όσα αναφέραμε στη σημερινή ενότητα και όσα θα ακούσετε από το βίντεο να συντάξετε έναν πίνακα που να φαίνονται οι ομοιότητες και οι διαφορές προφητών και των σύγχρονων αποκαλούμενων μέντιουμ.

 

 «Γέμισε ο τόπος προφήτες»  του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου

https://www.youtube.com/watch?v=965MeY6a6ZQ

Σύγκριση / διαφορές των προφητών και των σύγχρονων αποκαλούμενων μέντιουμ

 

ΠΡΟΦΗΤΕΣ

ΜΕΝΤΙΟΥΜ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.      Διάδρομος συνείδησης 

Ένας μαθητής-μια μαθήτρια αναλαμβάνει να μπει σε ρόλο ενός προφήτη που καταδιώκεται  Οι μαθητές σχηματίζουν δύο σειρές που αντικρίζει η μία την άλλη, αφήνοντας αρκετό χώρο μεταξύ τους, ώστε να μπορεί να διασχίζει τον διάδρομο ο κεντρικός χαρακτήρας. Καθώς αυτός περπατάει αργά μέσα στο «διάδρομο», οι άλλοι του λένε α) φράσεις που νομίζουν ότι ο χαρακτήρας αυτός έχει στο μυαλό του ή β) σκέψεις που αυτοί (ως ρόλοι) έχουν για το χαρακτήρα που περνάει από μπροστά τους. Ο χαρακτήρας περιγράφει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του μετά από αυτή τη διαδικασία                                                                                   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου