11 Φεβ 2024

Αβραάμ

ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

( ΠΡΟΦΗΤΕΣ- ΑΓΙΟΙ)  Οι άνθρωποι συνομιλούν με το Θεό, Αβραάμ

ΒΑΘΜΙΔΑ-ΤΑΞΗ: Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ: 1η από 2

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα όπως αναφέρονται στο ΠΣ:

 

 

     Στόχοι:

 

      Να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία του Αβραάμ, την πορεία του, τη διαθήκη του με τον Θεό, τη συνάντηση του Αβραάμ με τον Τριαδικό Θεό, τη θυσία του γιου του Ισαάκ.

·     Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σχέση της πίστης του Αβραάμ με την πίστη των χριστιανών.

·     Να κατανοήσουν οι μαθητές την δοκιμασία της πίστης του Αβραάμ και τι φαίνεται από αυτήν.

·      Να κατανοήσουν οι μαθητές την αναγνώριση της σημασίας της ιστορίας του Αβραάμ από τις τρεις μεγάλες  μονοθεϊστικές θρησκείες: Χριστιανισμός, Ιουδαϊσμός, Ισλαμισμός.

 

     ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ: Παρουσίαση του βίντεο με τον Αβραάμ:

      http://www.youtube.com/watch?v=b7XfrVi1rUI

 

      Τεχνική: Ιδεοθύελλα :

      Καταγράφουμε  στον πίνακα λέξεις και ιδέες των μαθητών με βάση αυτό που παρακολούθησαν, με τη μέθοδο του καταιγισμού των ιδεών. Οι  λέξεις και οι ιδέες ομαδοποιούνται από τους μαθητές και ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το στόχο του σεναρίου που είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία του Αβραάμ, την πορεία του, τη διαθήκη του με τον Θεό.

 

      ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ:

      Τεχνική: Παρουσίαση P.P.

       Παρουσίαση του χρονολογικού πλαισίου της εποχής των πατριαρχών

 

Με βάση τα στοιχεία από το p.p.οι μαθητές: 

    1. Καλούνται να καταγράψουν σημαντικά γεγονότα που συνέβησαν στον Ελλαδικό χώρο, στην Αίγυπτο και στη Μέση Ανατολή την εποχή των Πατριαρχών της Παλαιάς Διαθήκης

 

2.Καταγράφουν την πορεία του Αβραάμ σε κείμενο.

ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ:

1.     Τεχνική : Κείμενο Αγίας Γραφής/ ανάλυση με φύλλο εργασίας

Δίνουμε στους μαθητές το κείμενο της κλήσης του Αβραάμ από το Θεό και απαντούν σε ερωτήσεις ανάλυσης

ΤΙ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΒΡΑΑΜ

ΠΟΙΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΑΒΡΑΑΜ

ΤΙ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΣΤΟΝ ΑΒΡΑΑΜ

ΠΩΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ Ο ΑΒΡΑΑΜ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.     Τεχνική : Ρόλος στον τοίχο

Σε ένα μεγάλο χαρτί σχεδιάζεται το περίγραμμα μιας ανθρώπινης μορφής που αναπαριστά τον Αβρααμ και αναρτάται στον τοίχο. Ο εκπαιδευτικός καταγράφει έξω απ' το περίγραμμα διάφορα γνωρίσματα του χαρακτήρα (όνομα, εξωτερικά χαρακτηριστικά, προσωπικά στοιχεία κ.λπ). Οι μαθητές-τριες καλούνται να γράψουν εντός του περιγράμματος σκέψεις ή συναισθήματα του ρόλου και εκτός του περιγράμματος σκέψεις και συναισθήματα δικά τους ή άλλων προσώπων για τον ρόλο   

ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ:

Τεχνική 1: Διάδρομος συνείδησης

Ένας μαθητής-μια μαθήτρια αναλαμβάνει να μπει σε ρόλο του Αβραάμ που βρίσκεται σε δίλημμα (σχετικού με την έννοια που μελετάται). Οι μαθητές-τριες σχηματίζουν δύο σειρές που αντικρίζει η μία την άλλη, αφήνοντας αρκετό χώρο μεταξύ τους, ώστε να μπορεί να διασχίζει τον διάδρομο ο χαρακτήρας που βρίσκεται σε δίλημμα. Καθώς ο χαρακτήρας αυτός περπατάει αργά μέσα στο «διάδρομο», οι άλλοι-ες του λένε α) φράσεις που νομίζουν ότι ο χαρακτήρας αυτός έχει στο μυαλό του ή β) σκέψεις που αυτοί (ως ρόλοι) έχουν για το χαρακτήρα που περνάει από μπροστά τους. Ο χαρακτήρας περιγράφει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του μετά από αυτή τη διαδικασία.

 

 

 

3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος18/2/24, 9:27 μ.μ.

    Μπράβο! Πολύ ωραίο το σενάριο. Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραία δουλειά . Υπάρχει ευελιξία και ποικιλία σε αυτό το σενάριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος22/2/24, 7:32 π.μ.

    Πολύ καλά δομημένο και κατανοητό μάθημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή