8 Απρ 2024

Πεντηκοστή

 

ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: Εκκλησία – Λατρεία – Αγία Γραφή, Η Εκκλησία του Χριστού στην ιστορία.

Πεντηκοστή

ΒΑΘΜΙΔΑ-ΤΑΞΗ: Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ: 1

 Η Πεντηκοστή του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου - Art22

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

1.     Οι μαθητές να αναγνωρίζουν την ιστορική φανέρωση της Εκκλησίας κατά την Πεντηκοστή και τα γεγονότα που συνέβησαν την ημέρα αυτή

2.     Να γνωρίσουν τη δυναμική συμβολή του Αγίου Πνεύματος στην ίδρυση και πορεία της εκκλησίας καθώς και στους ανθρώπους

ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ: Κοιτάζω/βρίσκω 5 λέξεις/επαναλαμβάνω (Τεχνική Έντεχνου Συλλογισμού)

Οι μαθητές-τριες παρατηρούν για δύο λεπτά μια εικόνα που προβάλλεται στον βιντεοπροβολέα και δείχνει μια φωτογραφία γενεθλίων. Στη  συνέχεια καταγράφουν πέντε λέξεις, συναισθήματα ή φράσεις σχετικές με την παρατήρηση αυτή. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται για άλλα δυο λεπτά και με την προσθήκη νέων πέντε λέξεων.  Ρωτάμε αν γνωρίζουν πότε έχει γενέθλια η εκκλησία ( την έννοια την γνωρίζουν από το προηγούμενο μάθημα)

ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ: Βλέπω/ισχυρίζομαι/αναρωτιέμαι (Τεχνική Έντεχνου Συλλογισμού)

Οι μαθητές-τριες επεξεργάζονται σταδιακά την εικόνα της Πεντηκοστής σε τρία στάδια απαντώντας τις εξής ερωτήσεις: α)” τι βλέπω;” β) “τι νομίζω;” γ) “τι αναρωτιέμαι;”. Ο/Η εκπαιδευτικός καταγράφει όλες τις απαντήσεις δημιουργώντας τρεις στήλες, αντίστοιχες των τριών ερωτημάτων. Έτσι σταδιακά οι μαθητές/τριες εισέρχονται σε βαθύτερες πτυχές του έργου και ανακαλύπτουν τις ερμηνείες του, οι οποίες μέσω απλής παρατήρησης δεν θα εντοπίζονταν. Η Τεχνική αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε ομαδοσυνεργασία.

ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ: 1. Επεξεργασία κειμένου με ερωτήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες  2.Τεχνική 5Π και 1Γ

 Δίνεται  το κείμενο των Πράξεων 2,1-13 το γεγονός της Πεντηκοστής, που συνοδεύεται με φύλλο εργασίας και με ερωτήσεις που προάγουν την κριτική σκέψη και υποστηρίζουν/συνδέονται με δημιουργικές δραστηριότητες.

Εναλλακτικά μοιράζουμε στις ομάδες τις Καινές Διαθήκες και βρίσκουν το συγκεκριμένο χωρίο. Το διαβάζουν και στη συνέχεια απαντούν στις ερωτήσεις του φ.ε.

Αφού οι μαθητές επεξεργαστούν τις ερωτήσεις συζητάμε για:

ü  Επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος/αν έρχεται και σήμερα το Άγιο Πνεύμα

ü  Ποια ήταν τα αποτελέσματα της καθόδου?

1.     Μεταμόρφωση μαθητών/ Πως ήταν μετά τη σύλληψη του Ιησού- πως είναι τώρα?

2.      Ενότητα μέσα από την αποδοχή της ετερότητας/ μιλούν γλώσσες/ πύργος Βαβέλ

3.     Κήρυγμα Απ. Πέτρου- Βαπτίστηκαν 3000 χριστιανοί/ Γενέθλια ημέρα εκκλησίας

 

ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ: Μετατροπή κειμένου σε τέχνη

Δίνουμε στους μαθητές ένα κείμενο –προσευχή Αφρικανών για το Άγιο Πνεύμα για να δουν πως το  αντιλαμβάνονται εκεί. Παίρνοντας αφορμή από αυτό αλλά και από το κείμενο ζητάμε να δημιουργήσουν ένα δικό τους ποίημα ή μια ζωγραφιά.

Σαν το αίμα στις φλέβες

Στις ύστερες μέρες σου δω κάτω στη γη μας είχες υποσχεθεί

Πως θα έστελνες τ Παράκλητο πνεύμα σου να μείνει ανάμεσά μας.

Γνωρίζουμε λοιπόν πως το πνεύμα σου πνέει πάντα πάνω στη γη μας.

Όμως εμείς δεν το αισθανόμαστε

Πολλοί το νιώθουν σαν άνεμο ή κάτι σαν αίσθημα,

Άφησε το πνεύμα σου να εισχωρήσει στη ζωή μας, να μπει και να κυλήσει όπως το αίμα μεσα στις φλέβες μας, για να αναζωογονηθούμε και να εκπληρώσουμε το θέλημά σου.

Άφησε το πνεύμα σου να πνεύσει πάνω στις πλούσιες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής για να γίνουν οι άνθρωποι εκεί πιο ταπεινόφρονες.

Άφησέ το να πνεύσει πάνω στις χώρες των ερυθρόδερμων για να πάψουν πια οι άνθρωποι εκεί να υποφέρουν.

Άφησέ το να πνεύσει πάνω στην Αφρική΄

Για να γευτούν κι εδώ οι άνθρωποι την ελευθερία αληθινά.

Στον κόσμο υπάρχουν πλήθος φωνές και πνεύματα

Εκεί όμως θέλουμε τη δική σου μόνο φωνή να ακούμε

Και μόνο το δικό σου πνεύμα να δεχόμαστε.

Αμήν

 

(Περιοδικό «Πάντα τα Έθνη» τεύχος 40,δ΄τρίμηνο 1991)

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

Δραστηριότητα 1

Σας δίνεται το παρακάτω κείμενο από το βιβλίο  των Πράξεων των Αποστόλων 2,1-13. Η ομάδα σας αφού το διαβάσει να συμπληρώσει το παρακάτω πλαίσιο:

5Π και 1Γ

Ποιο είναι το γεγονός?

 

Που συνέβη?

 

Πότε έγινε?

 

Ποιοι ήταν παρόντες?

 

Πως συνέβη?

 

Γιατί συνέβη?

 

 

Δραστηριότητα 2

Χάρτης

Προέλευση των Ιουδαίων για τον εορτασμό της Πεντηκοστής

Δείτε στο χάρτη που προβάλλεται στον βιντεοπροβολέα τις τοποθεσίες από τις οποίες προήλθαν οι ευσεβείς Ιουδαίοι, για να συμμετάσχουν στην εβραϊκή γιορτή της Πεντηκοστής στην Ιερουσαλήμ.

Ø  Σημειώστε τις και καταγράψτε τις

......................................................................................................................................................

Ø  Τι σας κάνει να πιστεύετε για το γεγονός της Πεντηκοστής, το ότι προσήλθαν οι άνθρωποι από τόσο διαφορετικές περιοχές και πολιτισμούς?

....................................................................................................................................................

 Δραστηριότητα 3

Απαντήστε στις ερωτήσεις:

Ø  Ποιο ήταν το περίεργο/ θαυμαστό γεγονός που συνέβη?

…………………………………………………………………………………………………………

Ø  Τι συνέπειες είχε η παρουσία του Αγίου Πνεύματος στη ζωή των ανθρώπων? Ποιές έχει σήμερα? Αναλύστε το

1.    Μεταμόρφωση …………………………………………………………………………..

2.    Ενότητα …………………………………………………………………………………….

Ø  Ποιο ήταν το αποτέλεσμα από αυτήν την ημέρα?

…………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου