4 Μαρ 2024

Βασιλιάς Δαβίδ

 

ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: Οι άνθρωποι διακονούν τους άλλους ανθρώπους με τη βοήθεια του Θεού, Βασιλιάς Δαβίδ

ΒΑΘΜΙΔΑ-ΤΑΞΗ: Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ: 1

 Βίος του Προφητου Δαβίδ – Orthodox Answers

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

1.     Οι μαθητές να εντοπίζουν τις αρετές στη ζωή και  στο έργο ηγετών του Ισραήλ (Δαβίδ)

2.     Να αξιολογούν το έργο του βασιλιά Δαβίδ  και να διακρίνουν βασικά στοιχεία της προσωπικότητάς του

Αναλυτική πορεία διδασκαλίας:

ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ: Δραστηριότητα άμεσης διδασκαλίας      Δάσκαλος σε ρόλο σε συνδυασμό με ιδεοθύελλα:  Ένας υπήκοος αφηγείται για το βασιλιά Δαβίδ

Ο εκπαιδευτικός αυτοσχεδιάζει υποδυόμενος έναν Ισραηλίτη υπήκοο,  ώστε να έχει την δυνατότητα να προωθεί τη δράση, να αφηγηθεί, να θέτει τα ερωτήματα που πρέπει και να κατευθύνει την ομάδα. Στη συνέχεια οι μαθητές αυθόρμητα λένε λέξεις και φράσεις σχετικά με τον Δαβίδ ( χαρακτηρισμό, προσόντα, προσωπικότητα, κάτι που τους έκανε εντύπωση)

ΑΦΗΓΗΣΗ:

«Λέγομαι Ρουβήν, είμαι Ισραηλίτης και θέλω να σας αφηγηθώ ένα περιστατικό που άκουσα προχθές μέσα στη Συναγωγή που βρισκόμουν. Πρόκειται για τον τον Δαβίδ, ο οποίος είναι τόσο αγαπητός σε όλους μας. Κοντά στα τόσα του χαρίσματα, στη φρονιμάδα, στην ομορφιά και στο τραγούδι, έχει και γενναία καρδιά. Μια μέρα λοιπόν, ένας λαός γειτονικός, οι Φιλισταίοι ήρθαν εναντίον μας κι ανάμεσά τους βγήκε ένας γίγαντας που λεγόταν Γολιάθ. Αυτός κορόιδευε και καλούσε όποιον Ιουδαίο είχε θάρρος να μονομαχήσει μαζί του. Κανένας όμως δεν τολμούσε να τα βάλει μαζί του αφού ήταν ο φόβος και ο τρόμος των Ιουδαίων. Τότε ήρθε στο στρατόπεδο των Ιουδαίων ο Δαβίδ, να φέρει τροφές στ’ αδέλφια του που πολεμούσαν. Είδε κι άκουσε κι αυτός τον φοβερό Γολιάθ και πήγε στον βασιλιά Σαούλ για να του δώσει την άδεια να βγει αυτός να μονομαχήσει με τον Γολιάθ. Αφού πήρε την άδεια από τον βασιλιά και μόνο με τη σφεντόνα του, το θάρρος του και την πίστη του στον Θεό βγήκε μπροστά. Ο Γολιάθ όταν τον είδε, γέλασε και είπε: «Για σκύλο με πέρασες και βγήκες μπροστά μου με τη σφεντόνα;». Ο Δαβίδ χωρίς να φοβηθεί προχώρησε λίγο, έριξε με τη σφεντόνα του μια πέτρα που ξάπλωσε κάτω τον Γολιάθ κι έτσι κατάφερε να τον κατατροπώσει. Οι Ιουδαίοι ξεχύθηκαν τότε εναντίον των φοβισμένων Φιλισταίων και τους νίκησαν. βασιλιάς Σαούλ, που είδε την ανδρεία του, έκανε τον Δαβίδ αρχηγό του στρατού. Από τότε ο Δαβίδ έγινε για όλη τη χώρα το σύμβολο της λεβεντιάς και της ομορφιάς και όλοι τραγουδούσαν:

Ο Σαούλ νίκησε χιλιάδες,
Μα ο Δαβίδ νίκησε μυριάδες!»  

 

ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ:  Βλέπω/ισχυρίζομαι/αναρωτιέμαι (Τεχνική Έντεχνου Συλλογισμού)

Οι μαθητές επεξεργάζονται σταδιακά μια εικόνα που αναπαριστά τη μάχη του Δαβίδ με το Γολιάθ, σε τρία στάδια, απαντώντας τις εξής ερωτήσεις: α)” τι βλέπω;” β) “τι νομίζω;” γ) “τι αναρωτιέμαι;”. Ο/Η εκπαιδευτικός καταγράφει όλες τις απαντήσεις δημιουργώντας τρεις στήλες, αντίστοιχες των τριών ερωτημάτων. Έτσι σταδιακά οι μαθητές εισέρχονται σε βαθύτερες πτυχές του έργου και ανακαλύπτουν τις ερμηνείες του, οι οποίες μέσω απλής παρατήρησης δεν θα εντοπίζονταν. Ακόμη τους επισημαίνουμε αν μπορούν   να εντοπίσουν στην εικόνα κάποια  στοιχεία από την αφήγηση που προηγήθηκε και να τα αναφέρουν.

 

 

ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ: Προβολή βίντεο –φύλλο εργασίας

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες  και τους δίνεται ένα φύλλο εργασίας με ερωτήσεις. Διαβάζουν για ένα λεπτό και στη συνέχεια παρακολουθούν το βίντεο που αναφέρεται στη ζωή και το έργο του Δαβίδ. Καλούνται να συμπληρώσουν το φ.ε.

King David of Israel - Ancient Heroes

https://www.youtube.com/watch?v=z31JuSP2vDE

 

Εναλλακτικά τους δίνεται το κείμενο του βιβλίου

 

ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ: Οπτικοποίηση

 Οι μαθητές αποτυπώνουν με τον δικό τους τρόπο, οπτικοποιούν το σημαντικότερο στοιχείο ή αυτό που τους έκανε εντύπωση από το μάθημα με μία εικόνα, μία ζωγραφιά, ένα σύνθημα και αναρτούν στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης (συμβατικά με κάποια Post ή σε διαδικτυακό πίνακα ανακοινώσεων).


 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

1.    Αφού παρακολουθήσετε το βίντεο με τη ζωή του βασιλιά Δαβίδ να απαντήσετε στις ερωτήσεις:

King David of Israel - Ancient Heroes

https://www.youtube.com/watch?v=z31JuSP2vDE

 

 Σε ποια χώρα έγινε βασιλιάς ο Δαβίδ και πότε;

 

 

Τι ήταν πριν γίνει βασιλιάς ο Δαβίδ;

 

 

Γιατί έκανε αρχηγό του στρατού τον Δαβίδ ο Σαούλ;

 

 

Γιατί τον ζήλευε και στο τέλος τον μίσησε;

 

Ποια πόλη έκανε πρωτεύουσα του κράτους του;

  



Να γράψετε επιγραμματικά

α. Ποιο ήταν το έργο του Δαβίδ ως βασιλιά;(3 ενέργειες) …………………………………………………………………………………………………………………………………

β. Ποιο ήταν το διπλό αμάρτημα που διέπραξε ο Δαβίδ;

........................................................................................................... ………………………


2.    Φανταστείτε ότι είστε ένας κάτοικος της Ιερουσαλήμ και σήμερα είναι η ημέρα της γιορτής και ανακήρυξης της σε πρωτεύουσα όλου του κράτους.  Με βάση όσα γνωρίσατε για το βασιλιά αλλά και παίρνοντας στοιχεία από την παρακάτω φωτογραφία να γράψετε ένα μικρό κείμενο με τις σκέψεις, τα συναισθήματά σας αλλά και το τι περιμένετε από τον νέο σας βασιλιά.


.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου