ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: Εκκλησία – Λατρεία – Αγία Γραφή Η Εκκλησία ανοίγεται στην οικουμένη.
Ο Απ. Παύλος
ΒΑΘΜΙΔΑ-ΤΑΞΗ: Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ: 2
1η ώρα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
1. Οι μαθητές να σκιαγραφήσουν στοιχεία της προσωπικότητας του Απ. Παύλου και να διαπιστώσουν την εναλλαγή των συναισθημάτων και βιωμάτων του, παρακολουθώντας την περιπετειώδη ζωή του.
2. Να συνειδητοποιήσουν την απροσδόκητη, εκούσια αλλαγή στη ζωή του Απ. Παύλου, που δημιουργεί η συνάντησή του με το Ιησού Χριστό, κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί στον καθένα κατά τη διάρκεια της ζωής του.
3. Να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος είναι ελεύθερος ή όχι να αποδεχθεί το κάλεσμα που του γίνεται από το Θεό.
ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ: Τοποθέτηση απέναντι σε κείμενο
Από τον εκπαιδευτικό προβάλλεται στον προτζέκτορα ο τίτλος ενός βιβλίου: « Κόμμα αλλάζουμε, ομάδα ποτέ» ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ Γ. ΓΙΑΝΝΗΣ . Οι μαθητές αποτυπώνουν με επιχειρήματα τη στάση και τις σκέψεις τους (συμφωνώ/ διαφωνώ, γιατί) και γίνεται μια πρώτη απόπειρα να συνειδητοποιήσουν πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι η αλλαγή από μια κατάσταση, πιστεύω, ιδεολογία. Πρώτος προβληματισμός με ένα παράδειγμα που είναι από τα προσωπικά τους βιώματα.
(Τι μ’ ενοχλεί, τι μ’ αρέσει; Ποια πρόταση μ’ αγγίζει, ποια μου προκαλεί αντίδραση;)
ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ: Βλέπω/ισχυρίζομαι/αναρωτιέμαι (Τεχνική Έντεχνου Συλλογισμού)
Οι μαθητές επεξεργάζονται σταδιακά την εικόνα της μεταστροφής του Απ. Παύλου του Caravaggio, σε τρία στάδια απαντώντας τις εξής ερωτήσεις: α)” τι βλέπω;” β) “τι νομίζω;” γ) “τι αναρωτιέμαι;”. Στη συνέχεια καταγράφουν όλες τις απαντήσεις δημιουργώντας τρεις στήλες, αντίστοιχες των τριών ερωτημάτων. Έτσι σταδιακά οι μαθητές εισέρχονται σε βαθύτερες πτυχές του έργου και ανακαλύπτουν τις ερμηνείες του, οι οποίες μέσω απλής παρατήρησης δεν θα εντοπίζονταν. Η Τεχνική αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε ομαδοσυνεργασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ:
1. Επεξεργασία κειμένου με ερωτήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες
Κείμενο που συνοδεύεται με φύλλο εργασίας με ερωτήσεις που προάγουν την κριτική σκέψη και υποστηρίζουν/συνδέονται με δημιουργικές δραστηριότητες.
2. Διλήμματα
Τα ηθικά διλήμματα είναι καταστάσεις όπου υπάρχει ανάγκη επιλογής μεταξύ δύο αντίθετων προτάσεων, οι οποίες έχουν ανάλογα επώδυνα αποτελέσματα. Οι μαθητές πρέπει να συσχετίσουν τις απόψεις τους, να ακούσουν, να συνειδητοποιήσουν συνέπειες, να επιχειρηματολογήσουν για το τι θεωρούν σωστό και τι λάθος και να πάρουν μια κρίσιμη απόφαση, ακόμα και αν είναι οριακή ή χρειάζεται να καταπατηθούν κάποιοι κανόνες. Δημιουργούνται ομάδες και συζητάνε πάνω στο δίλλημα για να πάρουν μια απόφαση. Ο εκπαιδευτικός θέτει ερωτήματα που οδηγούν σε αναστοχασμό:
· Ποιοι επηρεάζονται από τη μεταστροφή του Απ. Παύλου?
· Παραβαίνει νόμους ή κανόνες της μέχρι τότε θρησκείας του?
· Συμφωνούν οι φίλοι και συγγενείς του με την απόφαση του?
· Υπάρχουν συνέπειες, για τον ίδιο?
· Με τη μεταστροφή του πιστεύετε ότι μετανόησε για τις πράξεις που έκανε?
Στη συνέχεια δίνεται χρόνος για συζητήσουν στις ομάδες για επαναξιολόγηση. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια. Στην ολομέλεια παρουσιάζονται οι απαντήσεις και ακολουθεί συζήτηση
ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ; Διάδρομος συνείδησης
Ένας μαθητής-μια μαθήτρια αναλαμβάνει να μπει σε ρόλο του Απ. Παύλου που βρίσκεται σε δίλημμα για το αν θα πρέπει να αλλάξει θρησκεία και ζωή. Οι μαθητές-τριες σχηματίζουν δύο σειρές που αντικρίζει η μία την άλλη, αφήνοντας αρκετό χώρο μεταξύ τους, ώστε να μπορεί να διασχίζει τον διάδρομο ο χαρακτήρας που βρίσκεται σε δίλημμα. Καθώς ο χαρακτήρας αυτός περπατάει αργά μέσα στο «διάδρομο», οι άλλοι-ες του λένε α) φράσεις που νομίζουν ότι ο χαρακτήρας αυτός έχει στο μυαλό του ή β) σκέψεις που αυτοί (ως ρόλοι) έχουν για το χαρακτήρα που περνάει από μπροστά τους. Ο χαρακτήρας περιγράφει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του μετά από αυτή τη διαδικασία.
Εναλλακτικά:
Ø Φανταστείτε πως είστε ένας από τους άντρες της αποστολής του Απ. Παύλου. Τι σκέψεις κάνετε όταν τον βλέπετε να μιλάει μόνος κάτω από το άλογό του? ‘Η όταν τον οδηγούν στον Ανανία. Γράψτε ένα σύντομο κείμενο.
Ø Προβάλλεται ένα video για τον Απόστολο Παύλο: https://www.youtube.com/ watch?v=z83Eg86KGfw με την οδηγία προς τα παιδιά να σημειώσουν, κατά τη διάρκεια του video, μία ή δύο ερωτήσεις που θα ήθελαν να κάνουν στον Απόστολο Παύλο, αν θα είχαν την ευκαιρία να τον δουν και να μιλήσουν μαζί του.
Για το σπίτι:
Ο εκπαιδευτικός δίνει στα παιδιά φύλλο εργασίας στο οποίο ο Απ. Παύλος καταζητείται μετά τη μεταστροφή του, από τους ρωμαίους αξιωματικούς. Ζητείται να το έχουν συμπληρωμένο για την επόμενη φορά. Λειτουργεί ως αξιολόγηση και διάγνωση του τι εμπέδωσαν.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1
Έχετε ποτέ διερωτηθεί πώς και πότε ήρθε ο Χριστιανισμός στην Ελλάδα; To μεγάλο αυτό βήμα έγινε από τον Απόστολο Παύλο. Και η πρώτη χριστιανική κοινότητα που ιδρύθηκε σε ευρωπαϊκό έδαφος ήταν η εκκλησία των Φιλίππων. Με την παρουσία και τη δράση του Αποστόλου Παύλου, η Ελλάδα, αποτέλεσε την πύλη του Χριστιανισμού στην Ευρώπη. Αξίζει, λοιπόν, να μελετήσουμε ορισμένες βασικές παραμέτρους από το έργο και τη ζωή του Αποστόλου των Εθνών, του πρώτου μετά τον Έναν, όπως ονόμασε η Εκκλησία μας τον Απόστολο Παύλο!
|
Δραστηριότητα 1
|
Κείμενο 1
«Στο μεταξύ ο Σαύλος συνέχιζε να έχει απειλητικές και φονικές διαθέσεις για τους μαθητές του Κυρίου∙ πήγε στον αρχιερέα και του ζήτησε συστατικές επιστολές για τις συναγωγές στη Δαμασκό. Όποιους θα ’βρισκε εκεί να ακολουθούν την οδό του Κυρίου, άντρες και γυναίκες, ήθελε να τους φέρει δεμένους στην Ιερουσαλήμ» (Πράξ 9, 12)
Κείμενο 2
Ο Σαούλ (Σαύλος) ήταν Ιουδαίος στην καταγωγή αλλά και Ρωμαίος πολίτης. Από μικρός γνώρισε τον μωσαϊκό Νόμο, ενώ στα χρόνια της νιότης του βρίσκεται στα Ιεροσόλυμα και μάλλον με εξέχουσες προσωπικότητες του θρησκευτικού περιβάλλοντος που επικρατούσε εκεί. Τότε επιδεικνύει ιδιαίτερο ζήλο για να συλληφθούν και να διωχθούν οι χριστιανοί, καθώς πίστευε με απόλυτη βεβαιότητα ότι αυτοί είναι εχθροί του Θεού.
Πηγή: Σωτήριος Δεσπότης / Νικόλαος Παύλου / Αθανάσιος Στογιαννίδης,
Κείμενο 3
Ό,τι έκανε, το έπραττε με απόλυτη αφοσίωση ήταν ολοκληρωτικά δοσμένος σε ό,τι θεωρού σε αληθινό και ηθικό. Αυτό σημαίνει ότι είχε ειλικρινή καρδιά. Κάποια ημέρα, καθώς πηγαίνει με συνοδεία φρουρών από τα Ιεροσόλυμα προς τη Δαμασκό για να συλλάβει χριστιανούς, του αποκαλύπτεται ο ίδιος ο Χριστός. Εκεί συμβαίνει το συγκλονιστικό γεγονός, που διαβάζουμε παρακάτω, και το οποίο άλλαξε όχι μόνο τη ζωή του Σαούλ, αλλά και όλου του κόσμου: Καθώς πήγαινε, όταν πλησίαζε στη Δαμασκό, ξαφνικά τον φώτισε μια αστραπή από τον ουρανό. Αυτός έπεσε στη γη κι άκουσε μια φωνή να του λέει: «Σαούλ, Σαούλ, γιατί με καταδιώκεις;». Αυτός ρώτησε: «Ποιος είσαι, Κύριε;». Κι ο Κύριος απάντησε: «Εγώ είμαι ο Ιησούς, που εσύ τον καταδιώκεις. Σήκω όμως και μπες στην πόλη εκεί θα σου πούνε τι πρέπει να κάνεις».
[...] Στη Δαμασκό ζούσε ένας μαθητής που τον έλεγαν Ανανία. Σ’ αυτόν φανερώθηκε σε όραμα ο Κύριος και του είπε: […] «Πήγαινε, γιατί αυτόν τον διάλεξα εγώ για να τον χρησιμοποιήσω ως όργανο που θα με κάνει γνωστό στα έθνη και στους άρχοντές τους και στον ισραηλιτικό λαό. Κι εγώ θα του δείξω πόσα θα πρέπει να πάθει για χάρη του ονόματός μου». (Πράξ 9, 316)
Κείμενο 4
Ο Σαούλ μεταστρέφεται. Βαπτίζεται χριστιανός. Τόσο μεγάλη είναι η αγάπη του για τον Χριστό, που ποθεί να κηρύξει το Ευαγγέλιο σε όλον τον τότε γνωστό κόσμο. Γι’ αυτό, ο Απόστολος Παύλος πραγματοποιεί μεγάλα ταξίδια, που ονομάστηκαν Ιεραποστολικές περιοδείες. Στο τέλος της ζωής του βρίσκεται στη Ρώμη, όπου υπομένει μαρτυρικό θάνατο στον διωγμό του αυτοκράτορα Νέρωνα. Πηγή: Σωτήριος Δεσπότης / Νικόλαος Παύλου / Αθανάσιος Στογιαννίδης,
Θέματα από την Αγία Γραφή. Α΄ Εκκλησιαστικού Γυμνασίου (υπό έκδοση),
Με βάση τα δυο πρώτα κείμενα να απαντήσετε στα παρακάτω:
ü Ποια στοιχεία μας δίνονται για τη ζωή του( καταγωγή, γέννηση, μόρφωση, θρησκεία...)
…………………………………………………………………………..
ü Ποια ήταν η στάση του προς τους χριστιανούς/ Ποια εντολή πήρε από τον αρχιερέα?
………………………………………………………………………….
ü Σε τι πίστευε πριν συναντήσει το Χριστό
………………………………………………………………………….
· Γράφω στον πίνακα το τρίπτυχο τελειότητας εκείνης της εποχής
Ρωμαϊκή υπηκοότητα Ιουδαϊκή θρησκεία Ελληνική παιδεία
|
Με βάση το τρίτο και τέταρτο κείμενο
ü Πως αντιμετωπίζει ο ίδιος το κάλεσμα που του έγινε από το Χριστό? Μπορείτε να σκεφτείτε άλλα πρόσωπα που συναντήσαμε στα μαθήματά μας, που έδρασαν οικειοθελώς προς χάριν του Θεού?
…………………………………………………………………………….
ü Πως κρίνετε την αλλαγή του Απ. Παύλου? Είχε κάποιο όφελος για να μεταστραφεί? Γιατί πιστεύετε πως θέλησε να αλλάξει?
……………………………………………………………………………….
ü Πόσο εύκολο / δύσκολο είναι να αλλάξει κάποιος θρησκεία, ομάδα, κόμμα ή κάτι άλλο στη ζωή του? Αιτιολογείστε.
ü Αναφέρετε αν γνωρίζετε παραδείγματα από τη σύγχρονη ζωή μεταστροφής ανθρώπων… Τι διαπιστώνουμε σε ότι αφορά τη διαχρονικότητα της μεταστροφής?
………………………………………………………………………………
Παρακάτω σας δίνεται ένας πίνακας . Θα συμπληρώσετε τις στήλες με τα συναισθήματα που πιστεύετε πως είχε ο Απ. Παύλος κατά την αντίστοιχη χρονική στιγμή.
Συναισθήματα πριν τη μεταστροφή του |
Συναισθήματα κατά την πορεία του στη Δαμασκό |
Συναισθήματα μετά την μεταστροφή του |
|
|
|
Δραστηριότητα 2
|
Διλήμματα
Παρακάτω σας δίνονται κάποια διλήμματα/προβληματισμοί. Συζητείστε ανά ομάδες τις απόψεις σας πάνω σ αυτά, επιχειρηματολογήστε για το τι θεωρείτε σωστό και τι λάθος και πάρτε μια απόφαση πάνω στο δίλημμα. Τα ερωτήματα που οδηγούν σε αναστοχασμό είναι:
· Ποιοι επηρεάζονται από τη μεταστροφή του Απ. Παύλου?
· Παραβαίνει νόμους ή κανόνες της μέχρι τότε θρησκείας του?
· Συμφωνούν οι φίλοι και συγγενείς του με την απόφαση του?
· Υπάρχουν συνέπειες, για τον ίδιο?
· Με τη μεταστροφή του, πιστεύετε ότι μετανόησε για τις πράξεις που έκανε?
Στη συνέχεια θα παρουσιάσετε στην ολομέλεια τις απαντήσεις σας και θα ακολουθήσει συζήτηση
2η ώρα
ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: Εκκλησία – Λατρεία – Αγία Γραφή
Η Εκκλησία ανοίγεται στην οικουμένη.
Ο Απ. Παύλος
ΒΑΘΜΙΔΑ-ΤΑΞΗ: Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ: 2
2η ώρα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
1. Οι μαθητές να παρακολουθήσουν το τεράστιο ιεραποστολικό έργο του Απ. Παύλου και να κατανοήσουν πως η εκκλησία αποκτά συνείδηση της οικουμενικότητά της
2. Να αντιληφθούν ότι οι βάσεις του σύγχρονου ευρωπαϊκού πολιτισμού έχει τις ρίζες του στη δράση του Απ. Παύλου.
3. Να περιγράφουν τη συμβολή του Αποστόλου Παύλου στη διάδοση του χριστιανικού μηνύματος και κυρίως στην οργάνωση και διαποίμανση των εκκλησιαστικών κοινοτήτων στον ελλαδικό χώρο
ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ: Σιωπηρό ερέθισμα με κείμενο
Ο εκπαιδευτικός γράφει σιωπηρά ή προβάλλει στον πίνακα σύντομο ρητό/ απόφθεγμα και περιμένει αντίδραση των μαθητών. Ανταλλάσσονται εντυπώσεις.
«Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη»:(Πηγαίνετε και κάνετε μαθητές μου όλα τα έθνη)
Ø ποιος το είπε
Ø σε ποιους
Ø γιατί
Ø σχέση με Απ. Παύλο
Εναλλακτικά:
Δίνεται στα παιδιά μία Υπόθεση Εργασίας: «Εάν ήμουν εγώ στη θέση ενός ανθρώπου που δεν πίστευε καθόλου στον Θεό, ή είχα πίστη σε μια θρησκεία πόσες πιθανότητες δίνω στον εαυτό μου να αλλάξω θρησκεία ή να αναζητήσω την Αποκάλυψη του Θεού στη ζωή μου;».
Α. 0%
Β. 1-20%
Γ. 21-50%
Δ. 51-80%
Ε. 81- 100%
Ο εκπαιδευτικός αφού σημειώσει τα ποσοστά στον πίνακα και γράψει δίπλα τις απαντήσεις των παιδιών, λέει: «Σήμερα θα ασχοληθούμε με έναν άνθρωπο που άλλαξε ριζικά τη ζωή του μετά την αποκάλυψη που του έκανε ο Θεός .
ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ: Γνωρίζω/προβληματίζομαι/εξερευνώ (Τεχνική Έντεχνου Συλλογισμού)
Οι μαθητές επεξεργάζονται σταδιακά την παρακάτω φωτογραφία που τους είναι οικεία: Το Βήμα του Απ. Παύλου στη Βέροια, σε τρία στάδια απαντώντας τις εξής ερωτήσεις: α) τι γνωρίζεις για αυτό; β) ποιος προβληματισμός δεν έχει απαντηθεί; γ) πώς θα ήθελες να εξερευνήσεις για να σου λυθεί ο προβληματισμός αυτός; Οι μαθητές ανά ομάδες καταγράφουν όλες τις απαντήσεις δημιουργώντας τρεις στήλες.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ: Ιστοεξερεύνηση
Συγκεκριμένη έρευνα μέσω της χρήσης του διαδικτύου και πλοήγησης σε διαδικτυακούς ιστοτόπους, σχετικά με το προς επεξεργασία θέμα. Παράλληλα χρησιμοποιείται φύλλο εργασίας, στις ερωτήσεις του οποίου, οι μαθητές και μαθήτριες απαντούν βάσει των δεδομένων που συλλέγουν, αξιολογούν και παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης.
Στο τέλος της ώρας αφιερώνουμε χρόνο για να μιλήσουμε για τις επιστολές του Απ. Παύλου ( Πρώτος μετά τον Έναν) ή το κάνουμε σε επόμενη ώρα.
ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ; 1.Ανακριτική καρέκλα ή καρέκλα των αποκαλύψεων
Φανταστείτε πως είστε ειδωλολάτρης στη Θεσσαλονίκη τον 1ο αιώνα. Μαθαίνετε ότι στην πόλη σας θα μιλήσει κάποιος για έναν άλλο θεό. Πηγαίνεις και ακούς την ομιλία… ¨δεν υπάρχει πια Ιουδαίος και ειδωλολάτρης, δεν υπάρχει δούλος και ελεύθερος, δεν υπάρχει άνδρας και γυναίκα. Όλοι είστε ένας , Χάρη στο Χριστό¨
Ένας μαθητής/Μια μαθήτρια κάθεται σε μία καρέκλα υποδυόμενος-η έναν ρόλο και δέχεται ερωτήσεις σε πρώτο πρόσωπο από τους άλλους μαθητές/τις άλλες μαθήτριες σχετικά με τα γεγονότα, τις πράξεις, τα κίνητρα, τις αντιλήψεις, τα συναισθήματα, τις αξίες του κ.ά. Οι ερωτήσεις μπορεί να αναφέρονται και σε γεγονότα που δεν υπάρχουν στο κείμενο, αλλά βοηθούν ώστε ο/η ανακρινόμενος-η να αναπτύξει το χαρακτήρα που φτιάχνει. Προφανώς ο ερωτώμενος πρέπει να τις δέχεται και να απαντά «σε ρόλο». (Πώς νιώθει, πρώτες σκέψεις που κάνει…)
Η τεχνική διευκολύνει τους μαθητές να εμβαθύνουν στη διερεύνηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Εναλλακτικές δραστηριότητες:
- Παιχνίδι ρόλων: Η Λυδία αφηγείται την επίσκεψη του Απ. Παύλου και τη βάπτισή της
- Στον πίνακα ή σε ένα μεγάλο χαρτί ο καθηγητής σχεδιάζει το περίγραμμα μιας ανθρώπινης μορφής. Η μορφή αυτή υποτίθεται πως αναπαριστά τον Απ. Παύλο. Στη συνέχεια οι μαθητές καλούνται να γράψουν:1. Μέσα στο περίγραμμα τις σκέψεις και τα συναισθήματα του αποστόλου τη στιγμή που κήρυττε στον Άριο Πάγο 2. Εκτός του περιγράμματος τις σκέψεις και τα συναισθήματα των ακροατών Αθηναίων
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΟΜΑΔΑ Α΄
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΤΑΞΗ Β΄
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ:
........................................................... ................................................................
........................................................... ................................................................
...........................................................
Θα χρησιμοποιήσετε μια μηχανή αναζήτησης για να επισκεφθείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες στο διαδίκτυο. Αφού δείτε τις περιοχές που επισκέφθηκε στην περιοδεία που σας αντιστοιχεί , θα δημιουργήσετε ένα power point όπου θα παρουσιάσετε την περιοδεία.
· Στοιχεία που θα αναφέρετε: πόλεις που πέρασε, χρονολογία, πρόσωπα, αποστάσεις, που διάνυσε ο Απ. Παύλος , εικόνες από περιοχές που επισκέφτηκε.
· Στην τελευταία διαφάνεια θα επιλέξετε να παρουσιάσετε μία από τις πόλεις που επισκέφτηκε και σας εντυπωσίασε και κάποιο μνημείο ή τοποθεσία σε αυτήν την πόλη που να έχει συνδεθεί με την περιοδεία του.
Ιστοσελίδες που θα επισκεφθείτε:
Για να δείτε τη διαδρομή και τις πόλεις, θα πατήσετε το χρώμα της γραμμής που αντιστοιχεί στην περιοδεία που ανήκει η ομάδα σας.
ΟΜΑΔΑ Β΄
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΤΑΞΗ Β΄
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ:
........................................................... ................................................................
........................................................... ................................................................
...........................................................
Θα χρησιμοποιήσετε μια μηχανή αναζήτησης για να επισκεφθείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες στο διαδίκτυο. Αφού δείτε τις περιοχές που επισκέφθηκε στην περιοδεία που σας αντιστοιχεί , θα δημιουργήσετε ένα power point όπου θα παρουσιάσετε την περιοδεία.
· Στοιχεία που θα αναφέρετε: πόλεις που πέρασε, χρονολογία, πρόσωπα, αποστάσεις, που διάνυσε ο Απ. Παύλος , εικόνες από περιοχές που επισκέφτηκε.
· Στην τελευταία διαφάνεια θα επιλέξετε να παρουσιάσετε μία από τις πόλεις που επισκέφτηκε και σας εντυπωσίασε και κάποιο μνημείο ή τοποθεσία σε αυτήν την πόλη που να έχει συνδεθεί με την περιοδεία του.
Ιστοσελίδες που θα επισκεφθείτε:
1.http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1399
Για να δείτε τη διαδρομή και τις πόλεις, θα πατήσετε το χρώμα της γραμμής που αντιστοιχεί στην περιοδεία που ανήκει η ομάδα σας.
2. http://users.sch.gr/kxevgenis/images/pdf/G%208_O%20Pavlos%20sthn%20Ellada.pdf http://users.sch.gr/kxevgenis/images/pdf/G 8_O Pavlos sthn Ellada.pdf
ΟΜΑΔΑ Γ΄
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΤΑΞΗ Β΄
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ:
........................................................... ................................................................
........................................................... ................................................................
...........................................................
Θα χρησιμοποιήσετε μια μηχανή αναζήτησης για να επισκεφθείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες στο διαδίκτυο. Αφού δείτε τις περιοχές που επισκέφθηκε στην περιοδεία που σας αντιστοιχεί , θα δημιουργήσετε ένα power point όπου θα παρουσιάσετε την περιοδεία.
· Στοιχεία που θα αναφέρετε: πόλεις που πέρασε, χρονολογία, πρόσωπα, αποστάσεις, που διάνυσε ο Απ. Παύλος , εικόνες από περιοχές που επισκέφτηκε.
· Στην τελευταία διαφάνεια θα επιλέξετε να παρουσιάσετε μία από τις πόλεις που επισκέφτηκε και σας εντυπωσίασε και κάποιο μνημείο ή τοποθεσία σε αυτήν την πόλη που να έχει συνδεθεί με την περιοδεία του.
Ιστοσελίδες που θα επισκεφθείτε:
1. http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1399
Για να δείτε τη διαδρομή και τις πόλεις, θα πατήσετε το χρώμα της γραμμής που αντιστοιχεί στην περιοδεία που ανήκει η ομάδα σας.
Για να δείτε τη διαδρομή και τις πόλεις, θα πατήσετε το χρώμα της γραμμής που αντιστοιχεί στην περιοδεία που ανήκει η ομάδα σας.
3.http://users.sch.gr/kxevgenis/images/pdf/G%208_O%20Pavlos%20sthn%20Ellada.pdf http://users.sch.gr/kxevgenis/images/pdf/G 8_O Pavlos sthn Ellada.pdf
ΟΜΑΔΑ Δ΄
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΤΑΞΗ Β΄
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ:
........................................................... ................................................................
........................................................... ................................................................
...........................................................
Θα χρησιμοποιήσετε μια μηχανή αναζήτησης για να επισκεφθείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες στο διαδίκτυο. Αφού δείτε τις περιοχές που επισκέφθηκε στην περιοδεία που σας αντιστοιχεί , θα δημιουργήσετε ένα power point όπου θα παρουσιάσετε την περιοδεία.
· Στοιχεία που θα αναφέρετε: πόλεις που πέρασε, χρονολογία, πρόσωπα, αποστάσεις, που διάνυσε ο Απ. Παύλος , εικόνες από περιοχές που επισκέφτηκε.
· Στην τελευταία διαφάνεια θα επιλέξετε να παρουσιάσετε μία από τις πόλεις που επισκέφτηκε και σας εντυπωσίασε και κάποιο μνημείο ή τοποθεσία σε αυτήν την πόλη που να έχει συνδεθεί με την περιοδεία του.
Ιστοσελίδες που θα επισκεφθείτε:
1. http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1399
Για να δείτε τη διαδρομή και τις πόλεις, θα πατήσετε το χρώμα της γραμμής που αντιστοιχεί στην περιοδεία που ανήκει η ομάδα σας.
2. http://users.sch.gr/kxevgenis/images/pdf/G%208_O%20Pavlos%20sthn%20Ellada.pdf http://users.sch.gr/kxevgenis/images/pdf/G 8_O Pavlos sthn Ellada.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου